Stallet :)

HEEJ BLOGGEN :D <3

Idag blir det slappardag.
Funderar på vad man kan hitta på ?

Igår i stallet red jag ju bizze i paddocken
ÅÅÅ
han var så sjuukt fin
Mjuk och behaglig och lyssnade verkligen på mig.
Först hade jag ju uppvärming med serpentinbågar och mtcke över
gångar från trav-skritt
Kan berätta lite om dom 4 olika övningar vi gjorde
1 : Började med travskänklevikningar in till medelinjen
Sen rakställ hästen några steg för att sen göra
en skänkelvikning ut till spåret.
2: La till att när man kommit ut på spåret efter skänkelvikningen skulle
man fatta galopp. det är en jättebra övning.
3: Övade galoppfatningar från halt. och halt från galoppfattningar.
Detta funkade jättebra , han var superduktig :D
4: 3 serpentinbågar i galopp med galoppombyte i varje båge
Han har ju svårt att byta från vänster till höger galopp.
Men det är bara att kämpa på och några av byterna blev hur bra som helst

 idag klockan 4 blir det stallet.
Hjälper isabella , hon ska rida lektion
Sen blir det hoppträning för första gången på typ 3 veckor.
Kommre bli askul :DD <33

Kommer upp ett inlägg med frågestund sen, vad tycker ni om det ??
Blir det bra ? <33

Hoppas ni gillade att jag skrev vad jag gjorde på ridpassen kanske kommer upp mer sånt :D <33

Bilden är på bizze och Curt.
Den är lite suddig men gillar den ändå :D <3

//beckiis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0