lite rolig grej :D <3

HEJ

Tänkte göra en lite rolig grej :D
Snodde iden från elin http://elinhogstrom.devote.se

Altså jag kommer skriva lite om 4 olika hästar.
Så får ni komentera vilken ni tyckr verkar bäst.
Så ser vi vilken häst som är populärast :D

Börjar med :
 
BIZZE :D

Bizze är en 17 connemara valack.
Han är lite lat av sig.
han vet hur man slipper jobba.
Men om man övertygar han att han ska jobba så går han fantastiskt.
I dressyren är han jättemaffig när han går i form och jobbar med bakbenen.
Han har väldigt lätt att gå iform om ma själv gör rätt
Tillsammans har vi startat en LB:0 dressyr.
Fick då 54,06
men jag vet att han kan bättre.
Ska starta en till LB:0 i höst nu,
I hoppningen har vi startat och placerat oss till upp mot LB
Han är innan startad upp mot 1,20.
På träningen har vi hoppat 1.10
han är min prins !!
Han är 1.47 hög
och väldigt kraftig.
Därför måste man få ihop han när man hoppar annars river han med frambenen.




CILLA :
10 årigt glatt sto
Cilla är en lite väldigt söt shettis/islandshäst
75% shettis och 25 % islandshäst
Hon är 1.05 cm hög.
Har ridit henne i 2 år .
En väldigt charmig ponny.
Hon har väldigt mycke egen personlighet.
har hoppat 55 cm med henne och hon är
som en studsboll när man hoppar
pigg och glad
Men hon kräver sin ryttare
Man kan inte sitta och åka häst.
Och hon är ett sto
så ibland får hon för sig att hon ska vägra gå
och då bara tvärstannar hon
hon brukar aldrig göra det med mig
Men med isabella xd
I dressyren är hon inte så stark
för hon har ju typ aldrig jobbats innan hon kom till oss.
Men ibland söker hon sig neråt.
Min lilla älskling.
hon betyder oerhört mycke för mig.




ROLLE :
Rolle är en 17 årig valack
också han connemara.
Han och Bizze är faktiskt släkt :D <3
iallafall.
Rolle är en liten söt ponny.
1.37 cm i mankhöjd,
Han älskar att hoppa och vägrar sellan.
Han har hoppat upp mot 1.10 tror jag
Och han kan gå fint i dressyren också
Men han är myycke bättre i hoppning.
Istallet kan han se sur ut men han skulle aldrig göra nåt :D
han ställer alltid upp för en vad som än händer
Helt underbar ponny.
Jag har varit skötare på han men nu hinner jag inte med han tyvärr :/
Är sjukt glad att jag fått chansen att lära känna han
Han kommer alltid han en speciell plats i mitt hjärta <3



Bizze och rolle är dom lika ? <33

DAIM :
daim är ett lite charmtroll.
han är en C-ponny 1,34.2
i år blir han 20 år.
Han är ett tiktigt bustroll ;D
Men väldtigt snäll och sööt.
försöker ofta slippa jobba
Men hoppar så sjuukt bra.
Kan inte riktigt förklara vad som är speciellt med han
Han är bara så bääst.
haha jag saknar han :'(
Har haft honom på 1 av mina ridläger där och fastnade direkt :D



Okej komentera nu vilken ni tyckte verkar bäst :D

//Beckiis <3

Kommentarer
Postat av: Elin Högström !<3

Det får nog bli Daim och Rolle för min del ;) bisse oxå men kände lite mer för de andra ;)

2011-08-14 @ 22:35:57
URL: http://www.elinghogstrom.devote.se
Postat av: Selmiis<3ida

Jag tyckte nog Cilla, det lät så fint, och hon är finast;DD<3

2011-08-15 @ 10:29:29
URL: http://selmasevelina.blogg.se/
Postat av: Rebecka <33

elin : Rolle och daim är riktigt fina ponnysar :D <3



Selma : aou cilla är en riktig sötnos :D <3

2011-08-15 @ 11:50:23
URL: http://ponnytjejjen.blogg.se/
Postat av: Moa

Rolle ! men alla är fina !

2011-08-15 @ 13:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0