Fortsättning på presentation :)

HEJ BLOGGEN
Nu kommer fortsättningen på min presentation :D

Ja somsagt fick vi ju med cilla när vi flyttade till åsa ,
Jag blev somsagt överlycklig.
Kändes ju nästan som att ha en egen häst.
Och det var bra att få känna på hur det kändes .
att ha en egen ponnyy.
Iallafall.
Den 3 oktober kom hon till oss :)
Då var jag nog lyckligast i världen :)
Var i stallet 7 dar i veckan och pysslade med henne.
Där fick jag en väldig respekt hos henne.
Som sitter i även nu.
Hon vet att jag bestämmer.
Inte hon.
Hon följer mig som en hund ;))
Ibörjan så kände nog sig cilla väldigt ensam.
detta gjorde att hon gnägga nästan hela tiden och reagerade.
På saker hon inte brukade reagera på.
Men sen fick hon en hagkompis.
Och då blev hon vanliga cilla igen.
Hon blev glad och pigg och rida.
och fick en ny glimt i ögonen.
Asså ingen fattar vad denna söta,busiga,charmiga, ponny
betyder för mig.
Jag lovar att jag kommer gråta floder när dagen kommer
 att vi ska lämna tillbaka igen.
Jag gråter nästa nu när jag tänker på det...
Ingen ponny har någonsin
betytt så mycke som cilla gör för mig.
Hon har hjälpt mig så mycket när jag hade det svårt.
När ingen annan fanns.
Var det alltid hon som tröstade mig.
Det var hon som kollade på mig med.
sina kloka ögon.
Det var hon som puffade mig försiktigt i magen för att få mig på bättre humör.
Och hon lyckades.
Tack vare hon stog jag ut.
När jag rider henne .
Känner jag hur mycke bus som finns i henne,
Asså hon gör aldrig nåt för att vara elak.
hon är bara busig.
det gäår verkligen inte att vara arg på henne mer än ett par minuter.
För så fort man höjer rösten ser hon så skamsen ut.
Man ser verkligen att hon fattat att hon gjorde fel.
hon är väldigt smart för att vara så liten..
Hon vet exakt vem hon har på ryggen.
Och hur mycke hon måste arbeta.
Med den på ryggen.
Med mig på så gör hon vad som helst typ.
Men med isabella gör hon alla möjliga sätt att komma undan..
Typ ställa sig på stället och bara tvärstanna xd
Men så fort jag sitter så flyger hon fram i galopp.
Inget slår känslan av att sitta på hennes rygg och flyga fram i galopp!
jag kommer aldrig glömma denna överfina ponny !
Denna hösten var den bästa i mitt liv !




Sen kom ju vintern.
Jag hade utveklats som ryttare.
Fick chansen att åka och rida Bizze.
Å heregud vad det klicka direkt.
Jag kände det inom mig.
Han och Cilla är ändå samma typ av ponny.
Samma goa presonlighet.
Som fångar mitt hjärta.
ja dessa ponnys är inte många som får,
Helt perfeckta,
iallafall.
Så hade jag ju rolle som jag red mycke under vintern
Red ju mycke med KAJSA :D
Vi hade sjukt kul
Det jullovet var helt underbart!
Skulle göra allt för att få uppleva det igen.
Det var ju då vi skaffade Bizze också ...
Resten vet ni nog.
Jao jag och bizze har utveklats mycke nu..
Även cilla kom i sitt livs form...
JAg och bizze började så smått tävla.
Med BRA resultat.
vann 2 tävlingar..
Då var det nära jag började gråta glädjetårar ...
Med cilla gick det bättre och bättre .
När vi i början av sommarn fick det chockande beskedet
CILLA HADE FÅTT FÅNG.
Oj vad ledsen jag var
Tyckte så synd om henne..
som fick stå i sin box i 4 veckor
och varje gång man öppnade dörren hörde man hur hon gnäggade..
Lilla söta ponny.
Och hon som vart i sin livs form :((
Tyckte så synd om henne .
men efter dom veckorna så fick hon komma ut i grushage.
oj vad glad hon var :D
det var så himla kul att se ..
busig och glad.
Bockade runt som en 3 årign :))
och ibland nu när man leder henne kan hon få små ryck och
ställa sig på bakbenen bara för att :)
Men asså hon ställer sig lite försiktigt för att inte skada nån.
Hon har ett hjärta av rent guld !
Det har Bizze med !
Uten dom klarar jag mig inte.
Asså när jag är i stallet med dom.
Mår jag bäst.
Dom ställer inga frågor om någonting.
Dem bara finns där för mig.
Nu satsar jag och Bizze mot toppen
och jag ska njuta av dom sista månaderna med cilla !


Hoppas ni orkade läsa allt :))

Nu vet ni lite mer om mig och mina fantastiska ponnys

//Beckiis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0