Bizze <3

Heej alla ;)

Här kommer ett inlägg om Bizze.♥

Bizze heter igentligen Östrahults Bizass men kallas Bizze.
Vi köpte honom i mitten av januari ungefär så har haft han i ca 4 månader nu .
Vi köpte honom inte kanske som man brukar utan det var så att jag red en annan häst (Cosmos)
för Min gamla ridlärare,Men så fick jag rida Bizze en gång istället och jag blev förälskad direkt !!
Så jag började tjata på mamma ,Men eftersom jag redan hade Cilla tyckte hon det räckte.
Och min pappa gillade det inte heller .
Men när vi var, på skidsemester i Stöten så ringde Camilla och sa att han skulle säljas och
då orkade typ inte pappa mer så vi köpte han !
Jag blev ASGLAD(Såklart)
Men mer om Bizze då :)
Han är en renrasig Connemara 1,48 hög !
Han är född 1994 fyller alltså 17 i år :)
Mörkbrum med bläs+snopp i pannan,
Även en vit kota höger bak.
Han är utbildad till Lätt A i både Dressyr och i Hoppning .
Men han vet också hur man slipper arbeta,
Han är rätt seg men när han vill är han underbar!
I hoppning har vi hoppat 1,05 på träning och 80-90 tävling.
Han är världens charmtroll:)
Han älskar att bli kliad på bogen och mellan frambenen :)
Hoppas ni gillar sånna här inlägg kanske gör ett om cilla också när jag orkar :)

Pusss/Rebecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0